الاثنين، 16 أغسطس 2010

منير.. يا حلم نفسي تحلمه كل القلوب

لما النسيم                               استمع وشاهد الاغنية من هنا 




لما النسيم بيعدي بين شعرك حبيبتي بسمعه ..  بيقول اهات


وعطورك الهادية اللي دايبة فيكي كل ماتلمسك .. بتقول اهاات


عايزاني ليه لما تقوليلي بعشقك ..مصرخش واملاالكون اهات


***


يا نجمة كل ما ضيها يلمس حجر.. يعلا ويتحول قمر


بكتب حروف اسمك بحبات الندى على كل اوراق الشجر


مين اللي يقدر يوصفك زيي انا


مين اللي يقدر يعشقك قدي انا


يا حلم نفسي تحلمه كل القلوب


يا اعلى احساس شدني خلاني ادوب


خلاني احس اني بشر


عايزاني ليه لما تقوليلي بعشقك مصرخش واملا الكون اهات

شىء من بعيد                        أستمع وشاهد الاغنية من هنا

شىء من بعيد نادانى واول ما نادانى جرالى ما جرالى


و مش بأيدى يا ابا دة مش بأيدى يا ابا


نادانى من يمينى ولسة بينادينى بيقولى حصلينى على بلد العاجايب


نادانى من شمالى قال يا ام المهر غالى


تعالى قوام تعالى خدى من الحب نايب


و مش بأيدى يا ابا دة مش بأيدى يا ابا



اقرار                       استمع وشاهد الاغنية من هنا

اقر انا المذكور اعلاة ساكن فى العنوان اياة


ان الصبر عليا صبر طعم المر فى قلبى فضل


يمرر فية ولا عمرة قدر يغيرك حبك من جواة


***


انك مهما هتيجى علية يبعد ضلك من حولية


تدى لغيرة الى بتخدية ما يتحملش عليكى الاة


***


اقر انا المذكور اعلاة ساكن فى العنوان اياة


بأنى سهرت العمر ونس عشت بكل كيانى حرس


وطفت بلادك ناى وجرس والعاشق بينقط بهواة


***


انى مشيت على شوك وحجر ياما شقيت فى بعاد وسفر


ان هواكى فى روحى قدر وان عزابى معاكى حياة
 
احمر شفايف                           استمع وشاهد الاغنية من هنا



أنا باحسد الكحل اللى كحل رموشك


وأحمر شفايف اللى زين شفايف


أنا باحسد الليل اللى سهر عيونك


واحسد عيونى لما اكون ياحبيبتى شايفك


أنا باحسد كل كلمة بتسمعيها


كل كلمة بتقوليها


كل حاجة تحسى بيها


عارفة ليه


أحبك أحبك مش عارف قد أيه






فى عيونك السمر بالقى روحى وكيانى


ياللى الحنان سره هو حنانك


دا الحب داكيد حب مخلوق عشانى


وانا بردة قلبى يا ملاك مخلوق عشانك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق